Lokalizacja wirtualnego biura
Podstawową zasadą działania wirtualnego biura jest prowadzenie współpracy z klientem w zakresie organizacji jego pracy z wymogiem zachowania poufności otrzymywanych informacji. Główną zaletą wirtualnego biura jest jego lokalizacja. Właściciele różnych firm zwykle wynajmują te lokale należące do wirtualnych biur, które są położone w centrach dużych miast, a dzięki temu mogą zdobywać nowych klientów. Na wyposażeniu wirtualnych biur znajdują się komputery i kserokopiarki oraz faksy. Dzięki temu mogą one odbierać wszystkie rodzaje korespondencji przychodzącej do wirtualnego biura i przekazywać je swoim zleceniodawcom. Oprócz tego w lokalu należącym do wirtualnego biura znajdują się pomieszczenia, które można wykorzystać do spotkań biznesowych.
Dostęp do danych biur wirtualnych
Tworzeniem oprogramowania biur wirtualnych zajmują się specjaliści zatrudnieni w przedsiębiorstwie wykonującym usługi z zakresu zakładania takich biur. Oni również zajmują się tworzeniem stron internetowych prezentujących poszczególne firmy. Z takich stron korzystają zarówno właściciele poszczególnych firm, jak i ich klienci. Jednak tylko właściciele firm mogą dokonywać istotnych zmian na profilu biur wirtualnych, a ich klienci mogą jedynie wypowiadać się na forum. Natomiast dane przechowywane w biurach wirtualnych, takie jak adresy klientów są zabezpieczane odpowiednimi programami i dostęp do nich można uzyskać jedynie po uwierzytelnieniu. Dzięki temu działalność internetowa różnych firm pozostaje w pełni bezpieczna.
Zakres załatwiania spraw urzędowych w imieniu klienta przez pracowników wirtualnego biura
Klienci wirtualnego biura mogą korzystać z jego usług według wybranego przez siebie pakietu. Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres. Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta. Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania. Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.