O korzystaniu z pomocy prawnej

e i przyjemne jak przekonuje rząd. Jednak najpierw trzeba rozróżnić samozatrudnienie od jednoosobowej działalności gospodarczej, Od strony formalnej to niby jedno i to samo. Dlaczego tak nie jest? Ponieważ samozatrudnieni pracują

O korzystaniu z pomocy prawnej przetargi obsługa prawna
Potrzebujesz kancelarii, która zajmuje się zamówieniami publicznymi>

Kilka słów o prowadzeniu firmy w Polsce

Prowadzenie w Polsce własnej firmy nie jest wcale takie lekkie, łatwe i przyjemne jak przekonuje rząd. Jednak najpierw trzeba rozróżnić samozatrudnienie od jednoosobowej działalności gospodarczej, Od strony formalnej to niby jedno i to samo. Dlaczego tak nie jest? Ponieważ samozatrudnieni pracują dla konkretnych firm, i zamiast pensji dla pracownika po prostu wystawiają faktury lub rachunki. Osoba która rozkręca swój biznes to coś zupełnie innego - nie pracuje się wtedy na rzecz jednej firmy, tylko dla własnych klientów. Samozatrudniony jest bardziej kimś w rodzaju pośrednika między korporacją, a docelowym klientem. Wiadomo, że w ten sposób duże firmy po prostu tną koszty związane z zatrudnieniem pracownika. Ale do rzeczy - ta różnica jest ważna, ponieważ rzeczywistość urzędnicza dla osoby, która rzeczywiście pracuje nad własnym biznesem nie jest wcale fajna. Mamy bardzo skomplikowane prawo podatkowe oraz to dotyczące działalności gospodarczej i naprawdę trudno, żeby każdy początkujący przedsiębiorca się w tym orientował. To prawda, że łatwo jest założyć swoją firmę i nawet nie trwa to zbyt długo. Jednak... spróbuj założyć spółkę. Bez pomocy radcy prawnego ciężko trudno jest się zmierzyć z tematem. Zmierzam do tego, że warto wkalkulować w koszty prowadzenia działalności chociaż podstawową obsługę prawną. Z pewnością podniesie to komfort psychiczny i zamiast skupiać się na wypełnianiu druczków i formularzy, będzie można skupić się na rozwoju firmy.


Kontrole innych podmiotów

Udzielanie zamówień publicznych podlega kontroli różnych organów. W pierwszej kolejności kontrolę sprawują wykonawcy ? dostęp do dokumentów związanych z zamówieniami jest jawny. Po otwarciu ofert, mogą sprawdzić, czy pozostali wykonawcy popełnili jakieś błędy w złożonych ofertach i ustalić, czy wybór oferty najkorzystniejszej był prawidłowy.

Jeśli nie, w pewnych sytuacjach mogą zwrócić zamawiającemu uwagę na uchybienie, a w innych złożyć odwołanie do KIO ? quasisądu, który rozstrzyga w sprawach zamówień publicznych. Oprócz tego udzielanie zamówień publicznych podlega kontroli innych podmiotów, np. Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, Regionalnej Izby Obrachunkowej, czy podmiotu, który dofinansował udzielenie danego zamówienia publicznego.


Jaka oferta wygrywa?

Przetarg wygrywa oferta najkorzystniejsza. Oferta najkorzystniejsza nie oznacza, że musi to być oferta najtańsza. Jedynym kryterium wyboru nie musi być cena ? może to być np. termin wykonania prac, termin udzielonej gwarancji lub inne, w zależności od potrzeb.

W prawidłowej sytuacji, po wyborze oferty najkorzystniejszej, powinna zostać zawarta umowa, ale może się zdarzyć, że wykonawcy zauważą pewne nieprawidłowości. Mogą wtedy zwrócić uwagę zamawiającemu na popełnione błędy albo wnieść odwołanie. Zamawiający ma możliwość samodzielnego naprawienia błędu i ponownego wyboru oferty w celu udzielenia zamówienia publicznego. Gdy tak się nie stanie, o tym czy przeprowadzona procedura była prawidłowa, decyduje inny organ.



© 2019 http://animedlab.com.pl/