Marketing poligraficzny

lub z folii przymocowany do produktu w celu zidentyfikowania lub określenia jego zawartości. Często etykiety służą działaniom marketingowym, reklamując produkt przez przyciągnięcie uwagi konsumentów. Etykiety posiadają różne k

Dodane: 19-09-2016 07:25
Marketing poligraficzny naklejki wypukłe 3d
Naklejki mogą przybierać różne formy i kształty, w tym również wypełniane tworzywami sztucznymi. O różnych poligraficznych gadżetach.

Etykieta w Wikipedii

Etykieta to wyrób papierowy lub z folii przymocowany do produktu w celu zidentyfikowania lub określenia jego zawartości. Często etykiety służą działaniom marketingowym, reklamując produkt przez przyciągnięcie uwagi konsumentów.

Etykiety posiadają różne kształty i różnią się materiałem, z którego są wykonane. Wytwarzane metodami przemysłowymi różnią się też techniką druku, w jakiej zostały wykonane.

Etykieta na mokro ? jako historycznie pierwsza może być nazywana etykietą tradycyjną, stosowana na mokro nakładany klej. Od lat siedemdziesiątych XX w. następuje silne wypieranie etykiet na mokro przez etykiety samoprzylepne.

Etykieta samoprzylepna ? etykieta drukowana na materiale samoprzylepnym, np. papierze samoprzylepnym lub folii. Podłoże drukowe pokryte jest warstwą kleju od strony przylepianej do przedmiotu etykietowanego. Klej ochrania warstwa zabezpieczająca. Po jej usunięciu etykieta jest gotowa do naklejenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_(marketing)


Wodny i bezwodny- druk offsetowy

Druk offsetowy to najpopularniejszy rodzaj druku w dzisiejszej poligrafii. Co prawda ma wiele odmian i stosuje się różne techniki i materiały (farby, papier). Główny podział to druk na zimno, gdzie farba utrwala się poprzez wsiąkanie w papier. Podczas gdy offset 'na gorąco' gdzie zadrukowana wstęga papieru przechodzi przez tunel suszący.

Klasyczny offset (wodny) wiąże się z użyciem wałków wodnych i powierzchni hydrofilowe i hydrofobowe, jednak rezygnuje się już z tej metody ze względu na trudność w uzyskaniu dobrego balansu środowiska wodnego i farby olejnej.

Następcą tej metody jest druk offsetowy bezwodny gdzie zamiast wody stosuje się formy silikonowe.


Impregnowanie druku, po co się to robi?

Większość druków w nowoczesnej poligrafii zostaje w taki czy inny sposób zabezpieczona przed czynnikami zewnętrznymi np. promieniami UV, które mogą powodować blaknięcie farby użytej do druku. Proces ten nazywa się uszlachetnianiem druku i może odbywać się zarówno na niezadrukowanej jeszcze powierzchni jak i na gotowy produkcie.

Istnieje wiele metod i sposobów na utwardzenie druku, a jedną z nich jest impregnowanie, czyli nic innego jak pokrycie druku specjalnym środkiem zabezpieczającym. Impregnat drukarski zabezpiecza druk oraz przedłuża jego trwałość. Obecnie prawie wszystkie drukarnie stosują jakąś metodę uszlachetniania druku nawet dla najtańszych zleceń.



© 2019 http://animedlab.com.pl/