Kwestie silnikowe - o tym warto pamiętać

odą. Tak samo, jak zajmujemy się chociażby własną garderobą, tak powinniśmy również dbać o nasze samochody, ponieważ one także często ulegają awariom, a niewłaściwe użytkowanie i brak przeglądów mogą skończyć się dla nas bardzo źl

Kwestie silnikowe - o tym warto pamiętać

Ciesz się sprawnym autem na dłużej

Często dbamy o własne domy, o nasze zdrowie oraz o lepszy wygląd, ponieważ wiemy, że tylko w ten sposób będziemy mogli cieszyć się komfortem i wygodą. Tak samo, jak zajmujemy się chociażby własną garderobą, tak powinniśmy również dbać o nasze samochody, ponieważ one także często ulegają awariom, a niewłaściwe użytkowanie i brak przeglądów mogą skończyć się dla nas bardzo źle. Nie dbając o samochód zmniejszamy swoje bezpieczeństwo na drodze, a także narażamy się na wysokie koszty poważnych napraw, których każdy z nas wolałby uniknąć. Zamiast więc borykać się z problemami, lepiej im zapobiegać, a do tego wystarczą regularne przeglądy i kontrole stanu naszych samochodów. Warto poświęcić im sporo uwagi i podejść do nich odpowiedzialnie.


O silniku spalinowym tłokowym

Silnik spalinowy tłokowy ? silnik cieplny o spalaniu wewnętrznym, w którym energia eksplozji spalanego paliwa zamieniana jest w energię mechaniczną1. Spalanie mieszanki odbywa się w komorze spalania. Skonstruowanie pierwszego spalinowego silnika tłokowego datuje się na 1860 rok, jego konstruktorem był Étienne Lenoir1.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy


Co spala diesel?

Paliwem spalanym w silniku wysokoprężnym jest zwykle olej napędowy lub (w przypadku wolnobieżnych silników wielkogabarytowych) mazut. Istotną cechą paliw dla silników wysokoprężnych jest liczba cetanowa, która świadczy o zdolności do samozapłonu. Ponadto paliwo musi spełniać funkcje smarne w układzie wtrysku paliwa, przez co paliwa alternatywne do silników wysokoprężnych (np. zużyty lub świeży olej roślinny ? zob. olej rzepakowy) do nowoczesnych systemów wtrysku nie nadają się, ponieważ istnieje możliwość zatarcia i zablokowania sadzami precyzyjnych otworków wtryskiwaczy. Ponadto jego liczba cetanowa jest niska co jest istotną wadą (zwiększa się znacznie zwłoka zapłonu i silnik wchodzi w obszar dymienia). Znacznie lepsze są estry olejów roślinnych (tzw. biodiesel). Zużycie tego paliwa jest wyższe o kilka procent, co wynika z mniejszej wartości opałowej niż oleju napędowego. Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny, zbudowany przez Rudolfa Diesla zasilany był olejem arachidowym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym#Zasada_dzia.C5.82ania



© 2019 http://animedlab.com.pl/