Elementy samochodu - gdzie kupić? Jak zadbać?

cze odpowiednio do zawartości licznika. W praktyce w strukturze znajduje się od 16 do 256 przełączników, a rezystorów zawsze o jeden mniej. Jeśli wszystkie rezystory składowe są jednakowe, uzyskuje się potencjometr o charakterysty

Elementy samochodu - gdzie kupić? Jak zadbać?

Jak działa potencjometr

Współczesny potencjometr cyfrowy jest w rzeczywistości zespołem wielu (np. 100) rezystorów i przełączników CMOS. Logiczne układy sterujące włączają odpowiednie klucze odpowiednio do zawartości licznika. W praktyce w strukturze znajduje się od 16 do 256 przełączników, a rezystorów zawsze o jeden mniej. Jeśli wszystkie rezystory składowe są jednakowe, uzyskuje się potencjometr o charakterystyce liniowej. Do regulacji głośności w urządzeniach audio lepiej nadają się układy, w których rezystory mają różne wartości, a wypadkowa charakterystyka regulacji ma charakter logarytmiczny (ściślej wykładniczy).

Przewaga układu cyfrowego nad tradycyjnym potencjometrem, polega na braku jakichkolwiek trzasków, zakłóceń lub szumów charakterystycznych dla potencjometrów mechanicznych, szczególnie tych tanich, o nie najlepszej jakości. Ponadto potencjometr cyfrowy zapewnia idealną powtarzalność ustawień, jednak za cenę ograniczenia płynności regulacji do skończonej liczby kroków.

Układ potencjometru cyfrowego znajduje zastosowanie w sprzęcie audio, takim jak wzmacniacze lub miksery.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr


Rodzaje silników spalinowych

Istnieje kilka podziałów silników spalinowych, według różnych kryteriów. Poszczególne konkretne silniki zazwyczaj daje się sklasyfikować w kilku z tak powstałych klasyfikacji.


Silnik czterosuwowy o zapłonie iskrowym ? zasada działania
Ze względu na sposób spalania można wyróżnić:

silnik spalania otwartego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o niezmienionym składzie; silnik gazowy o zewnętrznym spalaniu (zewnętrzne źródło ciepła); np. silnik Stirlinga
silnik spalania zamkniętego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o zmiennym składzie; silnik spalinowy lub silnik gazowy o wewnętrznym źródle ciepła (wewnętrzne spalanie).
Ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym silnika, można wyróżnić:

silniki wolnossące (niedoładowane)
silniki doładowane, które ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym dzieli się na:
silniki niskodoładowane (nadciśnienie 0?0,5 bara)
silniki średniodoładowane (nadciśnienie 0,5?1 bara)
silniki wysokodoładowane (nadciśnienie powyżej 1 bara)
Ze względu na czynnik roboczy (gaz o stałym, jak i zmiennym składzie lub substancja zmieniająca stan skupienia z ciekłego na gazowy) można wyróżnić silniki spalinowe tłokowe, turbinowe oraz odrzutowy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy#Rodzaje_silnik.C3.B3w_spalinowych


Czy wolno ignorować usterki samochodu?

Czasem wydaje się nam, że mała usterka w samochodzie nie musi być naprawiona od razu i możemy poczekać, aż będzie ku temu okazja. Tak naprawdę nawet najmniejsza awaria, z pozoru nieistotna błahostka może zagrażać naszemu bezpieczeństwu na drodze i w związku z tym nigdy nie wolno nam bagatelizować takich przypadków. Każda awaria powinna być naprawiona od razu, dzięki czemu auto będzie sprawne i nie sprawi nam żadnych dodatkowych problemów. Warto pamiętać, że często podróżują z nami także inne osoby i to właśnie na nas spoczywa odpowiedzialność, jeśli zostaną one poszkodowane w przypadku kolizji drogowej, która spowodowana będzie złym stanem technicznym naszego pojazdu. Każde auto powinno być całkowicie sprawne, jeśli chcemy się nim poruszać.



© 2019 http://animedlab.com.pl/